یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

شب قدر


Image and video hosting by TinyPic

بنابرروایاتی امشب ،شب قدر می باشد.به همین مناسبت نوشته ای دراین مورد تقدیم می گردد:



ادامه مطلب ...

المپیک-آرزوهای برباد رفته(بخش دوم)


Image and video hosting by TinyPic



به خاطر همین مساله است که نوع وروش تفکر به اندازه و به اعتقاد بنده،بیشتر از خود تفکر دارای اهمیت است.اینکه انسان باچه روشی می اندیشد در مقایسه با آنکه به هر گونه می اندیشد دومقوله مهم می باشند .البته اندیشیدن وفکر کردن ،خوب وبا اهمیت است اما اینکه با چه روشی می اندیشد دارای اهمیت بیشتری است.

ادامه مطلب ...

المپیک-آرزوهای برباد رفته(بخش اول)



اینکه مادرباره پدیده ها،آینده خودوجهان،مسایل اجتماعی وفرهنگی و..چگونه نگاه کرده وفکر می کنیم درنوع آینده ما تاثیردارد.اینکه یک جامعه به مسایل، "احساسی" نگاه می کند،"عقلانی" می اندیشد،"حماسی" می پروراند ویا "تخیلی" آینده سازی می کند و...، درماهیت جامعه ودرتمام زوایای زندگی واجتماعی افراد آن جامعه از خرد وکلان ،باسواد وبیسواد،حاکم ومحکوم و...همه وهمه تاثیر می گذارد.

نگاهی به جامعه ای مانند کره نشان می دهد که به خاطر نوع نگاه آنان ،جامعه عمدتا به یک موجود اقتصادی تبدیل شده ادامه مطلب ...

آموزش وپرورش وتوسعه-بخش سوم



اهمیت آموزش وپرورش درتوسعه

                    

بیان مساله

توجه به تعلیم وتربیت درکشورهای مختلف به اندازه های مختلف وجود دارد وهر کشوری براساس سیستم ارزشی ومعتقدات خود به طراحی سیستم تعلیم وتربیت می پردازد.به همین لحاظ در تعلیم وتربیت کشورها ،تفاوت هایی می بینیم.یکی دیگر از دلایل تفاوت دراین سیستم درکشورهای مختلف،نیاز این کشورها می باشد.نیاز به رشد اقتصادی،نیاز به ادامه مطلب ...

آموزش وپرورش وتوسعه-بخش دوم


باسلام خدمت دوستان عزیز
تعدادی از دوستان به من یادآوری کردند که مدتی است مطالب مربوط به آموزش وپرورش وتوسعه را نیمه کاره رهاکرده وادامه نداده ام.بنده ضمن قبول انتقاد وارده،سعی می کنم ادامه آن مباحث را درچندروز بنویسم وبعد المپیک پکن را دستمایه ای قرار دهم برای بررسی یک معضل فکری مهم درمیان ما ایرانیان.

خب،دوستانی که مطالب مربوط به آموزش وپرورش وتوسعه را دنبال می نمایند ،می توانند برای اینکه مطالب را از ابتدا بخوانند اینجا راکلیک نمایند.


واما قسمت دوم پژوهش


از سوی دیگر ، نظامهای سیاسی و حکومتی



ادامه مطلب ...