یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

شاخص امام(ره):آزادی

چندی است که به واسطه منازعات سیاسی درسطح جامعه،سعی می شود تا ازاندیشه های امام خمینی(ره) مصادره به مطلوب شود.

من درچند بخش، گزیده موضوعی از اندیشه های ایشان را بیان می کنم تا نسل جوان درکشمکش های سیاسی دچار قضاوت عجولانه درمورد آن مرحوم نگردد.

دراین بخش، مقوله آزادی را انتخاب کرده ام وسعی می کنم فقط باذکر منبع وفعلا بدون تحلیل واظهار نظر دیدگاه های ایشان را بیان کنم:

*:"حق اولیه بشراست که من می خواهم آزاد باشم،من می خواهم حرفم آزاد باشد،من می خواهم مستقل باشم،من می خواهم خودم باشم."(صحیفه نور،ج3،ص130و131)

*:"ماازآن اصل اعتقادی{توحید}،اصل آزادی یشر رامی آموزیم که هیچ فردی حق ندارد انسانی ویا جامعه

چندی است که به واسطه منازعات سیاسی درسطح جامعه،سعی می شود تا ازاندیشه های امام خمینی(ره) مصادره به مطلوب شود.

من درچند بخش، گزیده موضوعی از اندیشه های ایشان را بیان می کنم تا نسل جوان درکشمکش های سیاسی دچار قضاوت عجولانه درمورد آن مرحوم نگردد.

دراین بخش، مقوله آزادی را انتخاب کرده ام وسعی می کنم فقط باذکر منبع وفعلا بدون تحلیل واظهار نظر دیدگاه های ایشان را بیان کنم:

*:"حق اولیه بشراست که من می خواهم آزاد باشم،من می خواهم حرفم آزاد باشد،من می خواهم مستقل باشم،من می خواهم خودم باشم."(صحیفه نور،ج3،ص130و131)

*:"ماازآن اصل اعتقادی{توحید}،اصل آزادی یشر رامی آموزیم که هیچ فردی حق ندارد انسانی ویا جامعه وملتی رااز آزادی محروم کند..."(صحیفه نور،ج4،ص166)

*:"اسلام بیش از هردینی وبیش از هرمسلکی به اقلیت های مذهبی آزادی داده است.آنان نیز بایدازحقوق طبیعی خودشان که خداوند برای همه انسانها قرار داده است بهره مند شوند.ما به بهترین وجه از آنان نگهداری می کنیم. درجمهوری اسلامی کمونیستها نیز دربیان عقاید خود آزادند."(صحیفه نور،ج3،ص48)

*:"شمااگر چناچه به احکام اسلام اعتقاد دارید،این احکام اسلام است،اسلام انسان را آزاد آفریده است،انسان رامسلط بر خودش ومالش وبرجانش وبرنوامیسش ساخته است"(درجستجوی راه از کلام امام،دفتر هفدهم،ص301)

*:"همه مردم اعلام کرده اند که خواستار جمهوری اسلامی هستند که متکی به آراء ملت باشد وبامعیارها وقواعد اسلامی تکوین یابد وعمل کند واین چنین حکومتی جزبادادن بیشترین آزادیهای سازنده وخلاق امکان پذیر نبست"(صحیفه نور،ج4،ص164)

*:"دراسلام دمکراسی مندرج است ومردم آزادند دراسلام،هم دربیان عقاید وهم دراعمال،مادامی که توطئه درکارنباشد ومسائلی راعنوان نکنند که نسل ایران را منحرف بکنند"(صحیفه ن.ر،ج4،ص 234)

*:"باید مردم رابرای انتخابات آزاد بگذاریم ونباید کاری کنیم که فردی برمردم تحمیل شود....به هیچ کس وبه هیچ وجه اجازه نمی دهم تاازسهم مبارک امام علیه السلام یا از اموال دولت واموال دفاتر وسازمانها ومجامع واموال عمومی خرج انتخابات کند" (صحیفه نور،ج20،ص101)

*:"احزاب،گروهها،جمعیتهای سیاسی ومذهبی آزادند مادامی که اعمالشان برضدجمهوری اسلامی واسلام ونقض حاکمیت ملت ونقض ملیت وکشورنباشد."(صحیفه نور،ج10،ص248)

*:"درجمهوری اسلامی غیراز گروهکهایی که می خواهند به اسلام ومسلمین ضرروزیان برسانند نباید دنبال عیب دیگران رفت، بایدآبروی مردم را حفظ کنید"(صحیفه،ج17،ص147)