یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

امام :ولایت فقیه ومردم

چندی پیش متن مناظره آقایان کواکبیان وذوالنور درمورد اندیشه های امام خمینی (ره) راخواندم که البته بیشتر به مسایل روز پرداخته شده بود تا اندیشه امام.درآن جلسه آقای کواکبیان به نامه ای از امام اشاره کرده بود که تشکیل حکومت توسط ملی فقیه، منوط به نظر اکثریت مردم است.آقای ذوالنور که اتفاقا به لحاظ سمتشان به عنوان جانشین ولی فقیه، باید بیشتر از بقیه مردم از نظرات امام اطلاع داشته باشند،منکروجود چنین نامه ای شده بودند.

دراین پست،متن استفتاء تعدادی از اعضا دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه را برای اطلاع آقای ذوالنور وخصوصا نسل جوان قرار می دهم تا درحق آن معمار جمهوری اسلامی جفا نشده وجوانانی که آن دوران رادرک نکرده اند بااندیشه های ان بزرگوار آشنا بشوند.

جلد بیستم - صفحه 459 -  پاسخ استفتا در مورد شرط اعمال ولایت از سوی فقیه جامع الشرایط

پاسخ استفتا

زمان : 29 دی 1366 / 28 جمادی الاول 1408

ادامه مطلب ...

شاخص امام(ره):آزادی

چندی است که به واسطه منازعات سیاسی درسطح جامعه،سعی می شود تا ازاندیشه های امام خمینی(ره) مصادره به مطلوب شود.

من درچند بخش، گزیده موضوعی از اندیشه های ایشان را بیان می کنم تا نسل جوان درکشمکش های سیاسی دچار قضاوت عجولانه درمورد آن مرحوم نگردد.

دراین بخش، مقوله آزادی را انتخاب کرده ام وسعی می کنم فقط باذکر منبع وفعلا بدون تحلیل واظهار نظر دیدگاه های ایشان را بیان کنم:

*:"حق اولیه بشراست که من می خواهم آزاد باشم،من می خواهم حرفم آزاد باشد،من می خواهم مستقل باشم،من می خواهم خودم باشم."(صحیفه نور،ج3،ص130و131)

*:"ماازآن اصل اعتقادی{توحید}،اصل آزادی یشر رامی آموزیم که هیچ فردی حق ندارد انسانی ویا جامعه

ادامه مطلب ...