یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

یادداشت های آقای معاون

آموزش وپرورش-عقلانیت-مسایل اجتماعی(درج و یا انتشارمطالب با ذکر منبع بلامانع است)

متن نامه کروبی به شورای نگهبان

بسمه تعالی

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان

گرچه طی دو روز گذشته از سوی ستاد اینجانب ده ها مورد شکایت مستند از روند برگزاری انتخابات اخیر به آن شورا ارسال شده است، در عین حال این گزارش نیز در جهت تکمیل آن موارد و به عنوان شکایت پایان جهت ابطال انتخابات تقدیم می گردد. موجب تاسف است که پیش از رسیدگی به شکایت و اظهارنظر رسمی آن شورا درباره صحت انتخابات ، رسانه ملی با معرفی آقای احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور منتخب، حکم نهایی را صادر کرده است و این شائبه را ایجاد کرده که ارایه شکایت مفید فایده نیست ، با این وجود، شکایت حاضر تقدیم می شود، شاید اعضاء محترم آن شورا با تصمیم مناسب خود، این جریان انحرافی را متوقف نمایند.

این شکایت در ۴ بند تنظیم شده و به ترتیب از صلاحیت فردی آقای احمدی نژاد شروع و به وضعیت ادامه مطلب ...

متن نامه موسوی به شورای نگهبان

میرحسین موسوی در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان، خواستار رسیدگی به رفتارهای «غیر قانونی مجریان و برگزارکنندگان انتخابات» و همچنین «بررسی ابطال انتخابات ٢٢ خرداد» شد.

 

به گزارش سایت قلم نیوز، سایت رسمی حامیان موسوی، وی در این بیانیه به تخلفات رخ داده در طول جریان انتخابات اشاره کرد و نوشت: « پیرو ده‌ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها [احمدی نژاد] که قطعاً در نتیجه انتخابات ادامه مطلب ...

مذاکره موسوی بارهبری

به گزارش عصرایران ، در این دیدار  موسوی ضمن ارایه گزارشی دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در پاسخ بر پی‌گیری مسائل از طریق مراجع قانونی تاکید کردند.

 
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: در دوره های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعا در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود.

ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: به شورای نگهبان تاکید شده که با دقت به این نامه رسیدگی شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحی‌های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها خطاب به آقای موسوی افزودند: جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تحسین حضور بی‌سابقه مردم درانتخابات 22 خرداد افزودند: به یاری پروردگار انتخابات با اتقان ، صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پی‌گیری کنید.

خاتمی وانتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی گفت: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم».

سیدمحمد خاتمی با حضور در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.
خاتمی با اشاره به این که ان‌شاءالله حضور مردم در انتخابات همچنان خوب خواهد بود در برابر سوال خبرنگاری که از او درباره نتیجه رای‌گیری امروز سوال کرد گفت: «همه شواهد امر حاکی است که مهندس موسوی انتخابات را برده است اما من پیشگو نیستم».
همچنین آیت‌الله موسوی بجنوردی استاد فقه و حقوق حوزه و دانشگاه نیز بعد از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اساسا شرکت در انتخابات به ویژه انتخاب دومین شخصیت رسمی کشور در قانون اساسی (رییس جمهور) هر چه بیشتر باشد نظام تثبیت می‌شود و موجب عظمت آن خواهد بود.
او گفت: کسانی در این انتخابات حضور دارند که حضورشان سرنوشت‌ساز است و سوابقی دارند که البته باید اصلح را از بین آنها انتخاب کنیم؛ کسانی که 100 درصد مورد تایید حضرت امام(ره) بوده و اعتلای نظام را در نظر دارند.